PRIPREMITE SE ZA SKIJANJE !

23. mar. 2016.

Komentari: 0
Kategorija: Ostalo

PRIPREMITE SE ZA SKIJANJE !

PRIPREMA SKIJAŠA REKREATIVACA

Planirate da idete na skijanje, a da li planirate da se pripremite?

Priprema za skijanje  podrazumeva kupovinu skija i skijaške opreme, obuću, odeću , rezervaciju planinskog smeštaja…   Ako niste iskusni skijaš sva ova priprema može da se izostavi i da se to obezbedi iznajmljivanjem u skijaškim centrima. Ono što ne bi smeli da izostavite, bilo da ste iskusan, manje iskusan ili početnik u skijanju je kondiciona priprema.  Zapravo  specifična priprema je primarna. Njena svrha je da skijanje pretvori u sportsku razonodu. Priprema je potrebna ne samo zbog što boljeg izvodjenja onoga što ste naučili od učitelja skijanja i usavršili  već i da bi se sprečile nezgode koje su nažalost, veoma česte kod skijaša nezavisno od stepena njihove veštine.

Dakle, kome je potrebna bazična kondiciona priprema za skijanje? Odgovor je svima, bez izuzetaka.  I to je ono što ne sme da se zaboravlja. Ta zaboravnost vas može odvojiti od skijanja duži period. Ali to može biti i zanemarujuće o u odnosu na tegobe koje se dožive, od operacija do postoperativnog perioda. Veliki broj početnika koji doživi nezgodu na skijanju, više se ne odlučuje za takve avanture. Nemojte da budete jedni od njih.

Postoje dva potencijalna tipa povoda zbog kojih se dešavaju skijaške nezgode.

Prvi mogu biti: slaba osposobljenost, nedovoljna fizička kondicija,psihički faktor, ishrana, zamor.

Drugi mogu biti: sigurnosni vezovi, tip cipela, zaštitna oprema, snežne prilike, stanje na stazama, brzina skijaša.

Upustvo za početnike i one koji su skloni prevelikom zanosu, zaboravljanju, odnosno preterivanju.

Pod uslovom da je faktor oprema zadovoljen, veština skijanja, a naročito veština padova na zavidnom nivou i drugo, procena vlastitih mogućnosti je najvažnija kada je u pitanju prevencija  nastanka nezgoda ili povreda.  Dakle, početnici i svi drugi bez obzira na stepen tehničke i kondicione pripremljenosti moraju biti realni u proceni svojih trenutnih mogućnosti, da skijaju u okviru njih i da ne dozvole da ih ponese trenutni zanos.

Pri tome treba imati u vidu i uslove staze ( čvrst sneg i led), vremenske uslove (slaba vidljivost) i umor. Umor može doneti povrede naročito na kraju dana kada je on najizraženiji i to ne treba zaboraviti. Dakle objektivnost u proceni je presudna. Ali nikako ne treba zaboraviti da se sa dobrom kondicionom pripremom mogućnost nezgoda može svesti na minimum.

 

PRIPREMA SKIJAŠA PRE I ZA VREME SKIJAŠKE SEZONE

Sa treninzima bi trebalo početi bar dva meseca pre početka odlaska na skijanje. Idealna dinamika treninga bi bila oko 5 puta nedeljno, ali nikako ne manje od 3 puta nedeljno.

Sa zadovoljstvom možemo istaći da u našem dugogodišnjem radu na pripremi skijaša rekreativaca nije bilo povreda pri skijanju. Svi skijaši koji su pripreme izvršili kod nas sa šalom su isticali da su se skijali za sve pare. Šta to znači? Naša priprema im je omogućila da skijaju svaki dan boravka na planini, odnosno  da skijaju maksimalan broj sati dneno, bezbedno i bez upala mišića koja je takođe velika smetnja svakom skijašu koji nije pripremljen. Takva priprema omogućava potpuni užitak tokom obavljanja vaše omiljene aktivnosti.

 

 

Dodaj komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena.