Da vam kičma bude najbolji oslonac u životu

20. nov. 2013.

Komentari: 0
Kategorija: Saveti

Da vam kičma bude najbolji oslonac u životu

16185_20_hfOd kada je čovek ušao u proces uspravnog hoda, postoje bolovi u kičmi. Poslednjih decenija ti bolovi su postali sveopšte oboljenje koje može svakoga da zadesi.

Ova bolest nije stvar sudbine već rezultat nepravilnog držanja kičme i pogrešnog načina življenja. Veliku ulogu imaju faktor nasleđa i posao kojim se osoba bavi.

Bolje je sprečiti nego lečiti.

Kada treba preduzeti preventivne mere? Svakako je to još u predškolskom uzrastu. Drugo uzrasno doba je osnovnoškolsko. Po polasku u školu, kičma se izlaže većim traumama nošenjem đačke torbe i višečasovnim sedenjem u školskoj klupi. Zbog nepravilnog držanja i slabašnih mišića, dete zauzima nepovoljan odmarajući položaj, što za posledicu ima veći zamor, kako fizički tako i umni. Još jedno delikatno doba nastanka deformiteta kičmenog stuba i drugih koštanih struktura je period puberteta. Uz višegodišnje sedenje u školski klupama namenjenim deci prvog razreda, dolazi do smanjenja pokretljivosti u malim zglobovima kičme, te do smanjenja njene mobilnosti, smanjenja pokretljivosti rebara, što dovodi do slabljenja disajnog sistema, koštanih promena i deformiteta u međupršljenskom prostoru. Promene u estetskom izgledu su uočljive, što može dodatno prouzrokovati psihičke probleme. Usled akceleracije u razvoju dolazi do nesrazmere između dužine kostiju i adekvatnog prirasta mišićne snage. Tako slabom sistemu doprinose i burne hormonske promene, tipične za taj uzrast.

Osvrnimo se na još jednu dimenziju ovog problema. Razmislite malo o mišićima koje koristite u toku dana. Većina ljudi najviše koristi ruke i noge, ali šta je sa našim središtem? Veliki skupovi mišića koji se nalaze u našem središnjem delu – obuhvatajući abdomen, donji deo leđa, kukove, natkolenice, karlicu i sedalni deo – moli za našu pažnju. Ako razmislite o tome kako sedite i stojite, shavtićete da verovatno dopuštate da većina vaše težine „utone“ u ta područja. Osim što tako nepotrebnom stresu izlažete mišiće u lumbalnom delu leđa, uzrokujete i bolove i loše držanje tela, i na kraju kičmene deformitete.

Ukoliko nismo na vreme preduzeli prevenciju, a došlo je do funkcionalnih ili strukturalnih promena, odmah treba otpočeti sa korekcijom.

Ljudi su skloni da probleme, ako nisu trenutni, zaborave. To se dešava i sa bolestima kičme. Razmislite koliko ste puta, kad ste osetili bol prouzrokovan bolesti kičmenog stuba, popili tabletu za uklanjanje bola. Bol je time trenutno prestao, ali je oboljenje i dalje prisutno. Mnogi, posle toga, ne preduzimaju mere za ozdravljenje.

Ako se nalazite u stanju u kojem je bilo koji deo vaše kičme ugrožen zbog nedostatka fizičke aktivnosti, vreme je da nešto preduzmete. Treba pribeći najefikasnijem prirodnom načinu lečenja – pokretu. Od velikog je značaja, kako za zdravu osobu, tako i za bolesnu, da usvoji vežbe koje jačaju i opuštaju.

Birajte između bola i vežbe. Ako ste odlučili da sačuvate zdravu i izlečite bolesnu kičmu, ne odlažite otpočinjanje vežbanja.

Ne odnosite se nemarno prema najvažnijem životnom osloncu. Ne odmarajte problematična leđa. Ustanite sa kreveta i prestanite sa zanovetanjem. Vežbajte onoliko koliko vam bol u ledjima to dozvoljava. Ona mogu u vrlo kratkom vremenu da se oporave.

Leđa možete održati u savršeno dobroj formi dužim šetnjama, trčanjem, plivanjem, biciklizmom, a prvenstaveno gimnastikom kičmenog stuba.

Dodaj komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena.