BOL U KIČMI

24. sep. 2014.

Komentari: 0
Kategorija: Lifestyle

BOL U KIČMI

BOL U LEĐIMA

Ovde možete pronaći informacije o uzrocima bola u ledjima i kako ih izbeći. Ovo jednostavano za korišćenje upustvo sadrži savete kako da prepoznate simptome i primenite prevenciju bolova u ledjima, kod kuće i na radnom mestu

l1Bol u ledjima ima 80% ljudi u različitim periodima života. Osobe koje pate od bolova u ledjima, često imaju ozbiljnih problema sa spavanjem, što se odražava na kvalitet života. Uslovi rada, stres i nedostatak fizičke aktivnosti doprinose pojavi bolova u ledjima.

Uzrok bola u ledjima
Bol se često pojavljuje iznenada i može biti uzrokovan odredjenim pokretima, njihovi uzroci su različiti:

– Pasivan način života dovodi do slabljenja mišića, koji ne mogu da drže ledja u pravilnom položaju.

– Suviše zauzet način života

– Profesija
Ako često savijate ledja, podižete teret, sedite ili vozite automobil, takodje ste u opasnosti.

– Dušek i jastuk
Loš dušek i jastuk onemogućavaju kičmi pravilan položaj, što može izazvati bolove u vratnoj i lumbalnoj kičmi i u ramenom pojasu.

– Stres
Stres dovodi do napetosti mišića što ograničava fleksibilnost kičme i doprinosi lošoj cirkulaciju krvi. Nelagodnost nastala usled napetosti mišića, ukoliko dugo traje, može uzrokovati dodatnu napetost nervnog sistema.

– Loše držanje
Može biti uzrokovano slabim ili prenapregnutim mišićima. Zadržavanje u istom položaju tokom dužeg vremenskog perioda dovodi do zamora mišića, što direktno doprinosi lošem držanju, a ono degenerativnim promenama na kičmi.

– Prekomerna telesna težina
kod gojaznih vrši pritisak na donji deo ledja, a nedovoljna mišićna snaga može da poveća rizik od prerane osteoporoze.
l2
– Godine
Starost povećava rizik od oboljenja koja preovladavaju u tom dobu, kao što su artritis, degenerativna obolenja, diskus hernija…

– Snažno vežbanje i aktivnosti
uzrokuju naprezanje mišića, tetiva i ligamenata, što nekad može dovesti do bola u ledjima. Ukoliko se vežba tako da se neravnomerno jačaju sve mišićne grupe i ne radi dovoljno na fleksibilnosti može doći do povrede ledja.

– Sportske povrede
Bol u ledjima može da nastane zbog napetosti u mišićima, ligamentima i tetivama u donjem delu ledja, što može dovesti do bolne napetosti u mišićima i grčeva mišića. Redovno istezanje će to sprečiti.

– Тrudnoća
Težina fetusa vrši dodatni pritisak na donji deo ledja, a može da dovede do istezanja ligamenata karlice i samim tim nelagodnosti.

Važni saveti kod bola u donjem delu ledja
Kod kuće, u slobodnom vremenu

– Redovno fizičko vežbanje će vam ojačati mišiće ledja.
– Vršite pravilne pokreta tela – ne savijajte se preko stola, nemojte da nemarno držite telo pri sedenju. Povremeno menjajte sedeći položaj, ustanite i prošetajte.
– Pri obavljanju kućnih poslova savijte kolena i kukove, a ne ledja, istovremeno izbegnite naginjanje i okretanje.
– Podignite i nosite predmete blizu tela.
– Proverite da li vaš dušek i jastuk podupiru kičmu u anatomskom ispravnom položaju.
– Pijte preporučenih 8 čaša vode dnevno, jer se pretpostavlja da dehidracija povećava rizik od kičmenog bola.

Na poslu:l3
Kancelarijsku stolicu treba pravilno podesiti: kolena treba da budu na nivou ili malo ispod kukova, a stopala treba da budu na podu celom površinom. Računarski monitor treba da se nalazi od očiju na udaljenosti od 30-75 cm, što je oko dužine ruke.
Kada koristite tastaturu, podesite je na visinu koja odgovara dužini vaše nadlaktice, na odgovarajućem odstojanju od tela, koje obezbedjuje da držite uspravan položaj tela, ne naginjite se napred sa opruženim nogama i ne vršite otklon trupa kada osetite nelagodnost usled premora. Nemojte čekati da se to desi pa da tek onda nešto preduzmete.

Koristite svaku priliku da primenite vežbanje koje smo dali u trenerovom dnevniku „vežbanje na radnom mestu“.

Ako dugo vozite, pravite pauze radi odmora. Odmor neka bude aktivan, što znači da radite vežbe, hodate brzo ili trčite. Nemojte da sednete u restoran da biste pili, već ste dugo sedeli. A, ako Vam je potrebno osveženje pijte ga stojeći ili u pokretu.
O ovoj i mnogim drugim temama u narednom perodu na stranicama “trenerov dnevnik”će biti još mnogo tekstova. Zbog toga je povremeno posećujte.

Dodaj komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena.